Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2011

Οι επτά γυναικες του Κυανοπώγωνα

Ο Ανατόλ Φράνς προσπαθεί με χιούμορ να αποκαταστήσει το όνομα του Κυανοπώγωνα, εκείνου του θρυλικού αιμοβόρου συζύγου που εξαφάνιζε τη μία μετά την άλλη τις συζύγους του.


Ο Κυανοπώγωνας, λοιπόν, ήταν ένας καλός αλλά δυστυχισμένος άνθρωπος, ανοιχτοχέρης και γενναιόδωρος. Ντροπαλός με τις γυναίκες αλλα τις αγαπούσε βαθύτατα. Απο διάφορες συγκυρίες έχανε τις αγαπημένες του συζύγους και κάθε φορά με μεγάλη θλίψη γνώριζε την επόμενη, για να τη χάσει κι αυτη. Η μοίρα στάθηκε ακόμα πιο σκληρή μαζί του, γιατί κατηγορήθηκε ο ίδιος για το χαμό των γυναικών αυτών και παρουσιάστηκε απο τους συκοφάντες του ως αδίστακτος τύραννος.


"Ξέρω πως αυτή η προσπάθεια αποκατάστασης είναι καταδικασμένη στη σιωπή και στη λήθη. Τι μπορεί να κάνει η ψυχρή και γυμνή αλήθεια απέναντι στην απαστράπτουσα αίγλη του ψεύδους;"

Η ζωή είναι επίλυση προβλημάτων

"Οι γραφειοκρατίες είναι "μη - δημοκρατικες" (με τη δική μου έννοια της λέξης)। Εμπερικλείουν αναρίθμητους μικρούς δικτάτορες, οι οποίοι, πρακτικά, ποτέ δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων και των παραλείψεών τους।"








" Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι χαριν της ειρήνης είμαι αντίθετος με το λεγόμενο κίνημα της ειρήνης। Πρέπει να μαθαίνουμε απο τις εμπειρίες μας। Και δυο φορές ήδη, το κίνημα της ειρήνης συνέβαλλε στο να ενθαρρύνει τον επιτιθέμενο। Ο αυτοκράτορας Γουλιέλμος ο δεύτερος περίμενε ότι, παρά την εγγύηση του για το Βέλγιο, η Αγγλία, για ειρηνιστικούς λόγους, δεν θα έμπαινε σε πόλεμο। Και ακριβώς το ίδιο σκέφτηκε και ο Χίτλερ, παρά την εγγύηση της Αγγλίας για την Πολωνία।"




"Θεωρώ την ύπαρξη υπερβολικού πλήθους κομμάτων ως δυσπραγία, και, κατά συνέπεια, και το αναλογικό δικαίωμα, επίσης। Γιατί η ύπαρξη υπεράριθμων κομμάτων οδηγεί σε κυβερνήσεις συνεργασίας, στις οποίες κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη προ του λαού, λόγω του ότι αυτή η συνεργασία είναι ένας αναγκαστικός συμβιβασμός"

"Η Ιστορία τελειώνει με τη σημερινή μέρα। Μπορούμε να μάθουμε απο αυτήν। Το μέλλον εντούτοις, δεν είναι ποτέ προέκταση του παρελθόντος και δεν μπορούμε να εξάγουμε συμπεράσματα απο αυτό। Το μέλλον δεν υφίσταται ακόμη, και εδώ ακριβώς βρίσκεται η μεγάλη ευθύνη μας: να επηρεάσουμε το μέλλον, εις τρόπον ώστε όλα όσα κάνουμε να αποβαίνουν προς τη βελτίωση του। Γι' αυτό το σκοπό πρέπει να χρησιμοποιούμε όλα εκείνα που έχουμε μάθει από το παρελθόν। Και κάτι πολύ σημαντικό που θα έπρεπε να έχουμε μάθει: Να είμαστε σεμνοί"