Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2008

Ασκήσεις ύφους

Μια Κυριακή στο παζάρι...

- Έχω να σου προτείνω ένα βιβλίο που θα σου αρέσει.
- Για πες! Συνήθως μου αρέσουν οι επιλογές σου.
- Ειδικά αυτό αν το βρω θα στο αγοράσω. Είναι πολύ πρωτότυπο!
- Αλήθεια; Τι το ιδιαίτερο έχει;
- Ο Κενώ περιγράφει ένα και μόνο απλό περιστατικό. Αλλά το κάνει με 99 διαφορετικούς τρόπους, γιαυτό και λέγεται "ασκήσεις ύφους"
- Ουάου! Θα ρίξω μια ματιά στα βιβιοπωλεία!

Κάπως έτσι αγοράστηκε το συγκεκριμένο βιβλιο. Και φυσικά ήταν όπως μου το είχε περιγράψει ο Δ.Φ., 99 παραλλαγές για το ίδιο περιστατικό : ανακριτικό, εσωτερικοί μονόλογοι, διστακτικό, ακουστικό, σημειολογικό κλπ. Και φυσικά, μου άρεσε πολύ. Σίγουρα από τα πιο πρωτότυπα βιβλία που έχω διαβάσει.

Σε πάρα πολλά σημεία μου θύμισε τον Οδυσσέα του Τζοϋς στο οποίο κάθε κεφάλαιο παρουσιάζεται με εντελώς ξαχωριστό ύφος. (Δε νομίζω, βέβαια, να υπάρχουν πολλοί που να κάνουν τέτοια συσχέτιση!)

5 σχόλια:

Vasilis Simeonidis είπε...

Μου θυμίζεις χρόνια πίσω, όταν η γαλλική λογοτεχνία ήταν σχεδόν μονομανία για μένα. Έφτασα στο Ρ. Κενώ και τη "βαρυχειμωνιά" του μέσω των σουρρεαλιστών. Αυτό που θυμάμαι είναι τον πολύπλευρο φωτισμό της ανθρώπινης ψυχής.

Ανώνυμος είπε...

Πράγματι ευφυέστατο το βιβλίο του Κενώ, πολύ τολμηρή όμως η σύγκρισή του με τον Οδυσσέα!
Με αφορμή την επίσκεψή σου στο anagnosi, γνώρισα και το δικό σου μπλογκ που το βρήκα πολύ πολύ ενδιαφέρον! συγχαρητήρια!
Αν γράψω εί μέρους σχόλια σε προηγούμενες δημοσιεύσεις, έχεις τον τρόπο να ενημερωθείς γι αυτές;

Κων/να είπε...

@χριστίνα
Σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου και φυσικά μπορείς να γράψεις και σε προηγούμενες αναρτήσεις, θα τα διαβάσω. Το ξέρω ότι θα ήταν τολμητό να το συγκρίνω με τον Οδυσσέα (και γιαυτό προσπάθησα να το αποφύγω). Μου συμβαίνει όμως πολύ συχνά όταν διαβάζω ένα βιλίο να σκέφτομαι κάποιον φίλο ή γνωστό μου (π.χ. στο προηγούμενο ποστ σκεφτόμουν το Βασίλη που είναι ναυτικός). Ε, στις "Ασκήσεις ύφους σκεφτόμουν τον "Οδυσσέα". Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου...

Κων/να είπε...

@as eon
Έχω βρει και μερικά άλλα βιβλία του. Πιστεύεις ότι είναι εξίσου αξιόλογα;

Vasilis Simeonidis είπε...

Χριστία, αυτές οι διαδικτυακές συναντήσεις είναι τρελές συμπτώσεις!!
Κωννα, πρόλαβα τη Χριστίνα και σχολίασα παλαιότερα πόστ. Συμπίπτουν βλέπεις τα βιβλία που σχολιάζεις... Για ευκολία σου σύνδεσε τα σχόλια με το μέιλ σου (συγνώμη για την υπόδειξη).
Είναι τόσα πολλά τα βιβλία... που εγώ δε θα στεκόμουν στον Κενώ. Νομίζω ότι οι Ασκήσεις Ύφους είναι το καλύτερο. Όμως καθένας έχει την οπτική του...