Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2008

Ο καπετάνιος έχει κόψει αλυσίδα...

Πρόκειται για το ημερολόγιο που κράταγε ο Μπουκόβσκι από τον Αύγουστο του 1991. Καταξιωμένος, σε μεγάλη ηλικία γράφει για τα πάθη του: τον ιππόδρομο, το ποτό και το γράψιμο. Είναι ιδιαίτερα απολαυστικός: λίτός και καυστικός.

" Δεν υπάρχει ούτε μια φορά που να οδηγώ πάνω στη γέφυρα και να μην σκεφτώ την αυτοκτονία. Δεν γίνεται να κοιτάξω μια λίμνη ή τον ωκεανόκαι να μην περάσει από το μυαλό μου η αυτοκτονία. Και τι εννοώ, δεν κολλάω σ'αυτό. Αλλά περνάει από μπροστά μου σαν αστραπή: ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ. Σαν ένα περαστικό φως. Μέσα στο σκοτάδι. Σου δίνει μια αίσθηση διαφυγής που σε κάνει να αντέχεις"

"Αλλά νιώθω λες και στραπατσάρω τον εαυτό μου κάθε φορά που πηγαίνω σε μαζώξεις, ακόμα και όταν τα ποτά είναι δωρεάν. Ποτέ δεν μου πηγαίνει καλά. Έχω χορτάσει από τέτοια. Οι άνθρωποι με κάνουν να νιώθω κενός. Πρέπει να φύγω μακριά για να νιώσω ξανά γεμάτος. "

"Ξεκίνησα να παίζω στον ιππόδρομο αργά, όταν ήμουν 35 χρονών. Παίζω ασταμάτητα εδώ και 36 χρόνια και υπολογίζω πως ακόμη μου χρωστάνε κάπου 5000 δολάρια. Αν με αφήσουν οι θεοί να ζήσω για άλλα 8 ή 9 χρόνια ίσως όταν πεθάνω να πατσίσω. Τώρα δε νομίζεις ότι αξίζει γι'αυτόν τον λόγο να ποντάρω;"

Και εδώ θέλω να ευχαριστήσω το Βασίλη που τώρα ταξιδεύει σε ένα κρουαζιερόπλοιο για την ερμηνεία της φράσης "ο καπετάνιος έχει κόψει αλυσίδα..."






4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς Μπουκόφσκι δεν έχω διαβάσει αν και στην εποχή μου ήταν ο αγαπημένος πολλών νέων είχα δει την ταινία Barfly '87-88 αν θυμάμαι καλά, επίσης αυτοβιογραφική.
Θα το έχω στα υπόψιν κι αυτό το βιβλίο μαζί με τόσα άλλα! Πω!μιά ζωή δε φτάνει για να διαβάσω τα βιβλία που θέλω .. Τελικά λύσε μου την απορία τι σημαίνει "Ο καπετάνιος έχει κόψει αλυσίδα " ?

Κων/να είπε...

Σημαίνει ότι τρελάθηκε, τα 'χει χαμένα. Πάντως μάλλον θα αναζητήσω και άλλα βιβλία του γιατί μου φάνηκε αξιόλογος.

Ανώνυμος είπε...

Σε ευχαριστώ, ωραία φράση θα τη χρησιμοποιώ μου φαίνεται . Να 'σαι καλά και καλά διαβάσματα!

Κων/να είπε...

Σ' ευχαριστώ Μελιώ μου! Επίσης!